Lumpen








I början utav grundutbildningen som varar ungefär tre månader hade vi vårat sodatprov efter en fältvecka. Efter en fältvecka är man bra trött. Men sliter ganska mycket, sover inte så bra och äter så där. Under en fältvecka sätter man upp tält fixar tvätt ställ mm.
På dagarna kan man tex. ha skjutövningar eller ha olika övningar. (jobbigt)
Och efter den här fältveckan skulle vi då ha vårat soldatprov.
Vi gick i 86 timmar 10 mil, ca 20 kg packing, två små mål mat.
Vatten fick vi ta ut tex. diken och så och för att man inte skulle bli dålig utav bakterier så stoppade man ner en klor tablett. Så man drack badhus vatten känndes det som.

Allt slet hade ont men jobbade på riktigt bra.
Men jag hade så fruktansvärt ont i fötterna så varje steag var en pina.

När vi äntligen kom till bara till Garnisonen föll alla pladask ner på backen. Men vi fick vila lite för länge och det är aldig bra. 
När befälen kom sa dom att vi skulle ta oss till hinderbanan.
Då skulle hela gruppen men packning, vapen och utrustning ta sig igenom hela hinderbanan tillsammans.
Fy fan va vi slet.
När vi då 1 Grupp äntligen kom i mål, sa befälen att vi gjorde så otroligt dåligt i från oss. Och när vi gör någonting dåligt måste " öva på detta" å ja säger de om blickar kunde döda. 
Men sen sa han att det var ÖVER.
Då blev man lättad.
Sen fick vi en coca cola och en kexchoklad, det smakade riktigt bra=) Men man orkade bara en halv cola och en halv kexchoklad. 

Men alla som påbörjade soldatprovet avslutade det. Och vissa bar i bland dubbel packning och dom är jag så imponerad av. Jag hade fullt upp med min packning ja.  

Efter en sådan här övning så uppskattar iaf jag vatten, mat och vila.

Kommentera gärna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0